MET GRIP ON IT DE JUISTE RICHTING IN SERVICE MANAGEMENT BEPALEN

Grip on IT helpt u met organisatieverbeteringen op basis van ISM/FSM/ITIL, maar vooral veel ervaring. Methoden (zoals ISM) zijn bij Grip on IT een middel, niet het doel. Samen kijken we dan ook wat de beste aanpak is.

 

7 stappen

 

De GRIP aanpak: 7 stappen

1. Kennismaken Intakegesprek, aanpak afstemmen, vervolgstappen inplannen
2. Inventariseren Welke problemen zijn er en wat zijn mogelijke oplossingen?
Interviews, gesprekken, eventueel gebruikers- en/of beheerdersenquête.
Grip on IT luistert, en dat is niet zo vanzelfsprekend als het lijkt.
3. Plannen Welke problemen pakken we aan en in welke volgorde? Wat is haalbaar? Geen luchtkastelen.
Wat wordt de planning? Hoe ziet de projectorganisatie er uit?
Volgen we een methode? Standaard of maatwerk? Het kan allemaal.
Welk budget cq. welke inzet? Hoe bereiken we zoveel mogelijk met het beschikbare budget.
4. Realiseren Uitvoeren van de geplande oplossingen, samen met betrokkenen.
Voorleggen van organisatiebesluiten.
5. Implementeren Trainen van betrokkenen in werkwijze en gekozen servicemanagement tool.
6. Doen Ga het nu maar eens 'even' doen. We gaan werken volgens de nieuwe werkwijze en besturen ervan, zowel door proces als lijn.
Doorverbeteren van de eerste realisatie (stap 4).
Eventueel nog een realisatiesprint (stap 4).
7. Coachen Maandelijks een dag coaching van proces- en lijnmanagement. Advies over praktische kwesties en terugval voorkomen. Binnen de organisatie blijven doorverbeteren.


ISM/FSM projecten | Standaard

Grip on IT heeft veel ervaring met standaard ISM-projecten. Bij een standaard ISM-invoering schaft u ISM-licenties aan én een standaard invoering. U krijgt proceduretemplates, organisatie-besluiten, tool-inrichting, dashboards en de ISM-rapportage. Maar u krijgt ook een standaard projectorganisatie, een standaard planning inclusief opleverschema van deliverables, standaard projecturen, enz. Een ISM-invoering gaat altijd over alle processen, in een strakke fasering:

  • Fase 1: Installatie, 3 maanden
  • Fase 2: Implementatie, 6 maanden

U wordt als het ware “ge-ISM-d”. U weet vooraf wat de investering is en het resultaat is voorspelbaar. Althans, met een goede projectmanager. Grip on IT heeft veel ISM-projecten succesvol geleid (vaak als Servitect-partner) en ook de nodige projecten gered. Zie ook Profiel.

 

ISM/FSM projecten | Maatwerk

Zo'n 'militaire' ISM-invoering past niet altijd. Grip on IT biedt ook maatwerk. Dit is:

  • Goedkoper; in een standaard ISM-invoering worden ISM-licenties en alle projecturen ineens geoffreerd. Dat is een steile investering. Grip on IT biedt ISM met elk budget. Met of zonder ISM-licenties.
  • Flexibeler; in goed overleg bepalen we wat de beste aanpak is voor uw situatie. Samen bepalen we:
    • De projectorganisatie
    • De planning
    • De projecturen
    • De aanpak: alle of enkele processen? Alles tegelijk of in een bepaalde volgorde?
    • De eventuele samenwerking met een ander project
  • Compatible met andere software. Grip on IT heeft veel ervaring met servicemanagement software en helpt graag als u niet ISM-ready software gebruikt.

 

Met en zonder ISM-licenties

Grip on IT biedt ook maatwerkprojecten aan zonder de ISM-licenties. U krijgt dan niet alle ISM-templates e.d., maar wel heel veel ervaring.

ITIL

ITIL heeft geen standaard invoeringsmethode. ITIL heeft success-stories, maar ook veel failure-stories. Maar success-stories zjin vooral toe te schrijven aan de implementator. Grip on IT heeft veel ITIL-ervaring en helpt u graag met uw organisatieprobleem, ook met ITIL.

Meer weten?