Waarom zou je een Service Management project doen?

Als je een probleem wilt oplossen in de IT-organisatie. Bijvoorbeeld:

  • Gebruikers zijn niet tevreden
    Te veel storingen, die te lang open staan, aanvragen die te lang duren, onbekende status van tickets, er wordt van alles 'zomaar' gewijzigd, de helpdesk helpt niet goed, enz. Hoe scoren jouw gebruikers?
  • Onvoldoende grip
    Je mensen zijn goed, werken hard en hebben hart voor de zaak. Maar werkt iedereen aan de juiste dingen? Ben je in control? En als je ingrijpt, helpt dat? Of trekt iemand meteen weer een nieuw konijn uit de hoge hoed? Is het misschien tijd voor een fundamentelere oplossing?
  • Meer doen met minder
    Er komen grote projecten aan, maar het IT-budget groeit niet mee. Je moet zo efficiënt mogelijk werken en misschien ook eens een heldere keuze voorleggen: niet alles kan altijd tegelijk. Heb je dat inzicht? Kun je die transparantie bieden?
  • Sneller
    Nieuwe IT-mogelijkheden moeten sneller worden ingevoerd. Maar uiteraard moet het ook goed. Kun je de ontwikkelingen bijhouden?
  • Cloud / Outsourcing / Regie
    IT gaat naar de Cloud of worden uitbesteed. Hoe houd je regie over al die techniek, maar ook leveranciers? Heb je te maken gehad met leveranciers die naar elkaar gaan wijzen?
  • Omdat het moet
    Je bedrijf moet snel voldoen aan een kwaliteitsnorm (ISO/NEN) of een dwingend accountantsrapport. Wil je er snel aan voldoen met een beproefde methode?

Heb je geen organisatieproblemen? Gefeliciteerd!
Maar heb je ze wel, lees dan verder..

Hoe? Mede GRIP route

Samen inventariseren we de problematiek, bespreken praktische oplossingen en realiseren het. In jouw tempo. Wil je dat doen met een methode? Prima, zie hiernaast voor de opties. Wil je geen methode gebruiken maar alleen ervaring? Ook dat kan.

BusinessCase

Wegen de baten (financieel/non-financieel) op tegen de kosten? Je zou een businesscase willen zien. Helaas, een 100%-zekere businesscase bestaat niet, vooral omdat vaak grote parallelle IT-projecten het beeld vertroebelen. Ook wordt het gaandeweg aantrekkelijker om dingen te melden, dus neemt het aantal tickets toe en lijkt het alsof het is verslechterd!
Wel is het mogelijk om een inschatting te maken van de terugverdienkansen. Grip on IT heeft hiervoor een rekenmodel ontwikkeld obv onderzoeken van de Universiteit van TwenteErnst & Young en Gartner.
Stuur een mailtje of vul de contactpagina in om hem gratis en vrijblijvend te ontvangen.

Methoden

Meer weten?